VOLVO S60 “MARCH ON”
Client: Volvo Cars Korea
Production: 아더사이드 OTHERSIDE
Director & Editor: 밀리오레보이 Migliore Boy
Producer: 문다원, 송소현, Ben Montemayor
Director of Photography: Rafael Gomez, 김종관
볼보자동차 “더 뉴 S60”의 디지털 캠페인 필름.
대한민국 명반 부동의 1위로 꼽히는
전설적인 뮤지션 들국화의 대표곡 “행진”을 리메이크하여
자신만의 길을 개척하며 앞으로 나아가는
역동적인 3인의 크리에이터들의 모습을
한 편의 서사로 묶을 수 있도록 연출하였습니다.
도심 주행을 기반으로 한 S60 모델의 정체성을 표현하고자
역동적인 도시 서울의 도로 곳곳을
뉴욕 맨하탄 한복판의 인상과 결합한 듯한
화면 구성을 연출하였습니다.
Digital campaign film for Volvo Cars “The New S60.”
Remaking the legendary song “March On (행진)”,
The film creates the grandiose celebration of
a dynamic journey of three creative individuals
who paves their own ways.
In order to embody the urban-centric branding
of Volvo S60, the film re-imagined the hyper-urban
corners of Seoul with the strong reminiscence of
modern-day Manhattan.